2009-01-24

Jag tycker om att läsa böcker utan att veta vad de handlar om, utan att veta vilka karaktärerna är eller vilka personligheter de har. Bara dyka in i sidorna och lära mig efter hand är något fantastiskt. Därför har jag slutat läsa baksidan av böcker. Ska erkännas att jag dömmer boken för sin utsida ibland då men jag känner lite som så att jag vill inte läsa en bok utan en intressant utsida i alla fall, inte på min egen tid, inte på min "nu vill jag utforska en bok"-tiden. Det kan jag göra om de blir rekommenderade till mig och om jag hört att de ska vara väldigt bra. Jag kanske missar en hel del skatter där ute, men jag har ändå inte tid att läsa alla böcker i hela världen så det oroar mig inte så mycket.

Öppnade en ny bok idag till lunchen, vet att den är historisk (går inte att missa på utsidan) men annars har jag ingen aning. Ska bli spännande att se vad den handlar om, vilka den handlar om och om den är bra.

No comments: