2008-04-08

Emo - sluta tyck synd om dig själv!

Hur kommer det sig att det är inne att vara emo? Emo är en förkortning på emotionell och tydligen så började det som en musikstil. Jag ska erkänna att jag vet inte så mycket om "den rätta emon" det jag kan prata om nu är de emo som jag känner/känner till helt enkelt. Idag är det kanske en del av dem som lyssnar på en viss musik men just nu känns det mer som att det handlar om att skära sig i armen, ha färgat svart hår med sned längre lugg och gå omkring och påstå att man är bisexuell. Varför? Musikstilen har jag inga problem med, inte klädstilen heller egentligen utan det är hela "det är synd om mig, världen suger, ingen förstår oss, vi är så alternativa, emo rocks!"-attityden som jag har ett problem med. Det är inte alternativt att må dåligt. Se er omkring! Alla mår dåligt i den här skitvärlden men vi andra tvingas kliva upp varje morgon ändå, gå till jobbet för att sen komma hem till vårat tråkiga vanliga liv. Du å andra sidan går ut på stan, träffar dina kompisar över en fika för att prata om att killen/tjejen inte tycker om dig längre, sen går ni på bio och tittar på en djup fransk film för att efteråt sitta på en parkbänk och diskutera denna tillsammans med att världen är orättvis och ingen förstår hur hemskt ni har det. Vem har det egentligen värst av oss i så fall?
Väx upp! Världen är inte till för dig. Om du mår dåligt är det ditt jobb att se till att du mår bättre, så funkar det. Det är inte ultimat men det är så det är. Det är så det är för alla oss andra. Sedan har jag ett till meddelande till dig: Du är inte alternativ när du är som precis alla andra tonåringar med problem.

3 comments:

Traxy said...

I wuvs joo, Leffegooz. <3

Elin said...

Bra sagt Leffe :D

Shetani said...

Naw, så bitter man kan vara då. :P