2008-04-18

Inte tid för gymmet?

Träna har jag inga som helst problem med. Jag joggar (sakta) 30 minuter i sträck utan större problem, lite ont i vaderna får jag de första 10 minuterna för mina vader är jobbiga, men det är allt sådär. Skulle säkert kunna jogga längre också men nu ska vi inte överdriva här inte. För några år sedan gick jag på gym en gång om dagen och tränade i en hel månad utan att jag gick ner i vikt. Svältinställning antagligen, eller så byggde jag muskler... eller en kombination. Nu försöker jag gå över 14000 steg om dagen. Jag skulle vilja gå mer på gymmet där jag har kort som jag betalar för varje månad men eftersom det tar 25 min att gå dit och sedan 25 min att gå hem, ungefär, så orkar jag inte eller anser att jag inte har tid. Det är lite trist. Fast samtidigt är det ju sant, när jag joggar hemma i lägenheten kan jag starta och vara klar på ca 45 minuter medan om jag ska ta mig till gymmet, klä om, vara där, duscha, klä på mig, gå hem så kommer det ta ca 2 timmar. Det är ganska stor skillnad. Antingen får jag se till att laga min cykel eller så får jag ta och skaffa körkort och bil. Tror att cykeln blir billigast ändå...

Kom ihåg: Träna är roligt.

1 comment:

Stina said...

Jo, det är nog så, faktiskt. Man ska ha dit att ta sig dit. Sen är det så himla dyrt att gymma, tycker jag. Det är inte alls speciellt gött, faktiskt ;/